5 клас НУШ

Урок . 

Програмне забезпечення для опрацювання текстів

1.     Відкрийте текстовий процесор Word (Пуск-> Word 2016->Новий документ)

2.     Наберіть текс твору: «Наш клас – наша дружня команда», який ви написали вдома.

3.     Відформатуйте текст: основний текст твору: шрифт Times New Roman, розмір шрифту: 14, колір – чорний. Міжстрічковий інтервал 1,5, вирівнювання по ширині. Заголовок відформатуйте на власний розсуд.

4. Збережіть документ у власній папці (Файл->Зберегти як->Цей ПК (2ЛКМ)->Data D (2ЛКМ)->Відкрити папку свого класу->Вписати ім'я файлу в полі "Ім'я файлу"->Натиснути ЛКМ на "Зберегти"

Урок .

Алгоритми з повтореннями

Завдання 1. (1-6 балів)  Використовуючи цикл for, скласти програму малювання зображення:
Завдання 2. (7-9 балів) Використовуючи цикл for, скласти програму малювання зображення:





Завдання 3. (10-11 балів) Використовуючи цикл for та фрагмент програми:
turtle.forward(80)
    turtle.left(90)
    turtle.forward(80)
    turtle.right(90)
    turtle.forward(80)
    turtle.right(90)
    turtle.forward(80)
    turtle.left(90)
 скласти програму малювання зображення:

Завдання 4. (12 балів) Використовуючи цикл for скласти програму малювання зображення:







Урок . 

Лінійні алгоритми

Повторіть команди модуля "Черепашка":



turtle.up()   -    підняти перо

turtle.down() - опустити перо

turtle.circle(r) - малюємо коло з радіусом r

turtle.write(Власне прізвище‘) - написати текст, який вказано в дужках

Задача. Скласти програму малювання олімпійського символу.

Для малювання кожного кільця потрібно виконати такий алгоритм: задати колір, яким будемо малювати; підняти перо, що б під час переходу не малювати лінії; перейти на точку початку малювання наступного кільця; опустити перо; малювати коло з радіусом 45.

1. Відкрий вікно IDLE і створи нове вікно програми.

2. Набери текст програми:

import turtle

turtle.width(3) # Встановлюємо ширину сліду Черепашки

turtle.color(‘blue’) # Встановлюємо колір синій

turtle.up() # Піднiмаємо перо

turtle.goto(–110, –25) # Переходимо у потрібну точку

turtle.down() # Опускаємо перо

turtle.circle(45) # Малюємо коло з радіусом 45

3. Текст, що у рамці, скопіюй і послідовно встав 4 рази вкінці програми.

4. Відредагуй програму для малювання всіх кілець за такими даними: друге (0, -25), black; третє (110, -25), red; четверте (-55, -75), yellow; п’яте (55, -75), green.

5. Над олімпійським символом червоним кольором запиши власне прізвище та ім’я.

turtle.color(‘red‘)

turtle.up()

turtle.goto(0, 80)

turtle.down()

turtle.write(Власне прізвище‘)


 

6. Збережи файл у власній папці.

Запусти програму на виконання, проаналізуй результат виконання програми у вікні Python Turtle Grafics.

Закінчи роботу, закривши вікно IDLE.




Урок . 

Лінійні алгоритми

Завдання:

1. Відкрий IDLE (Python): ПУСК->Python->IDLE

2. Створи новий файл: File->New file

3. Введи команди для створення орнаменту.

Зразок орнаменту:


Урок . 

Лінійні алгоритми

Завдання:

1. Відкрий IDLE (Python): ПУСК->Python->IDLE

2. Створи новий файл: File->New file

3. Введи команди:


 4. Збережи файл у власній папці: File->Save as->Data D->ввійти в папку з назвою вашого класу->в нижній частині вікна збереження вказати ім'я файлу (my_figure)->натиснути кнопку "Зберегти" в нижній частині вікна справа.

5. Запустити програму на виконання, натиснувши клавішу F5.

 

Урок . 

Об’єкти та їхні властивості. Дії над об’єктами

Онлайн-середовище виконання алгоритмів:

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=home

Завдання 1 (1-6 балів). В середовищі виконання алгоритмів побудуй алгоритм побудови зображення:


Завдання 2 (7-9 балів). В середовищі виконання алгоритмів побудуй алгоритм побудови зображення:

Завдання 3 (10-12 балів). В середовищі виконання алгоритмів побудуй алгоритм побудови зображення:



Урок 11. 

Побудова і опрацювання графічних зображень в різних програмних середовищах та в Інтернеті

Аби почати працювати в конструкторі колажів, перейди за посиланням: https://www.canva.com/uk_ua/stvoryty/fotokolazh/

 

Урок 9

Способи опису алгоритму. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів 

Завдання №1

В навчальному середовищі Блоклі виконай завдання Лабіринт https://blockly.games/maze?lang=uk

Завдання №2

Утвори пари. Перевір себе у вправі за посиланням https://learningapps.org/watch?v=pdr2uv6pj21

 Завдання №3

Розглянь об'єкти сервісу для навчання кодуванню Година коду від компанії Disney та виконай запропоновані завдання http://partners.disney.com/hour-of-code/wayfinding-with-code?cds

Придумай назву елементам вікна та усно склади інструкцію з використання сервісу. 

Урок 8

Виконавці алгоритмів та їхні системи команд 

Завдання 1. 

З'єднай прилад та спосіб подання алгоритму у вправі за посиланням:

 https://learningapps.org/watch?v=p06md0c9a21

 

Завдання 2. 

Перегляньте презентацію "Виконавці алгоритму" за посиланням: 

https://docs.google.com/presentation/d/1l7TcshTReZiM7h8DAcO6wm3Z23IWAJA-/edit#slide=id.p1

З'єднайте команду та виконавця: 

 https://learningapps.org/view10223406

 

Завдання 3. 

Робот-художник

Уяви, що ти керуєш роботом-художником, який вміє рухатись по клітинках. Склади для нього алгоритм створення малюнка.




Реалізуй складений алгорим у середовищі:

https://friendship-bracelets.net/generators/alpha

 

 

Урок 7

Тема. Складові комп'ютерів. Поняття про інфографіку.

Завдання 1.  

Розмісти у три групи зображення прстроїв, запропонованих у вправі "Групування прстроїв", перейшовши за посиланням: http://LearningApps.org/view2434822 .

Завдання 2. 

 Постав у відповідність складову персонального комп'ютера та її призначення. Виконай вправу "Складові персонального комп'ютера", запропоновану за посиланням:
 http://LearningApps.org/view2434860.

 Завдання 3.

Створити карту знань "Комп'ютер для навчання"

Дій за планом:

1. Попрацюй з довідкою

        Модель — це матеріальний або уявний об’єкт, який у процесі дослідження замінює реальний об’єкт-оригінал. При цьому зберігаються важливі для розв’язування певної задачі суттєві властивості оригіналу.

За способом подання моделі поділяють на матеріальні й інформаційні. Матеріальна модель — це модель, яка відтворює властивості об’єктаоригіналу. Вона завжди має реальне втілення. Модель, яку подають за допомогою описів, формул, зображень, схем, таблиць, креслень, графіки тощо, називають інформаційною. 

Інформаційна модель – це модель, що описує інформаційні процеси або містить інформацію про властивості і стан об'єктів, процесів, явищ.

        Карта знань — це засіб для графічного подання інформаційної моделі, що передбачає відображення зв’язків між реальними об’єктами.

        Об’єкти (назви, терміни, зображення) для наочності на карті знань зв’язані гілками, що відходять від центрального поняття. Карти знань можуть містити текст, малюнки, позначки, файли, посилання на інтернетресурси, тощо. Їх можна створювати в спеціальних програмах.

        Карти знань використовують при створенні інфографіки (або інформаційна графіка) - це «візуальне зображення інформації або даних». Інфографіка-це сукупність зображень, діаграм та мінімального тексту, що дає легко зрозумілий огляд теми.

2. Скористайся інструкцією створення карти знань за посиланням https://docs.google.com/presentation/d/1tSjcPjA7lYdb5vmPnyHTwAnO-6usCOIE/edit?s#slide=id.p4

3. Розглянь інструменти для роботи з картою

 4. Створи власну карту https://app.mindmup.com/. Потрібні зображення складових комп’ютера знайди в інтернеті.

 

 

Урок 6.

Комп'ютер, як пристрій опрацювання даних 

Завдання 1. Медіазнайко.

Програй у гру Медіазнайко (https://www.aup.com.ua/Game/index.html). Склади лінію часу історії засобів масової інформації. Визнач, коли для роботи з інформаціює почали використовувати цифрові пристрої. 

 







 

 

Завдання 2. Лінія часу.

Дані, які позначають дату, використовують при складанні ліній часу. Наприклад, музей світу, побудований на основі лінії часу https://britishmuseum.withgoogle.com/.


 

Для створення ліній часу можна застосовувати спеціальні програми – редактори ліній часу. Наприклад, https://time.graphics/editor.

Створи за описаним алгоритмом лінію часу про п’ять найголовніших на твою думку подій з історії обчислювальної техніки. Використай матеріали з сайту https://www.sutori.com/story/istoriia-rozvitku-komp-iutiernoyi-tiekhniki--

LGNpkNjKmFGJq2BHTDHndBfD. Презентуй свою лінію у класі. Поясни свій вибір подій.


 

 

Урок 5.

Досліджуємо за допомогою гаджетів

Виконайте вправи, перейшовши за посиланнями:


Вправа 1.

Вправа 2.

Виконайте завдання в зошиті

 

Вправа 3. 

 

Урок 4.

Використання мережі Інтернет для навчання

Сайт музею Галілео: https://www.museogalileo.it/en/museum/explore/the-museum-and-its-history/447-museo-galileo-today.html

Завдання 1.

Створити повідомлення англійською мовою про те, як українські школярі використовують інтернет для навчання. Написати текст із 2-3 речень чи надиктувати його в перекладач. Записати текст українською та англійською

Інструкція з використання онлайн-перекладачів

Завдання 2.

Сайт, який я рекомендую своїм друзям

Оберіть зі списку сайтів сайт, який би ви порекомендували своїм друзям для навчання чи розвитку. Створіть рекламний плакат.

·        https://www.duolingo.com/welcome

·        http://slovopedia.org.ua

·        http://www.chl.kiev.ua/

·        http://www.skoool.com.eg/

·        https://learn.code.org/

·        http://bober.net.ua/

1.     обери сайт

2.     досліди його призначення

3.     сплануй інформаційний плакат за шаблоном:



4.     опрацюй інструкцію зі створення плаката в середовищі https://crello.com/uk . Завантажити інструкцію можна за покликанням: 

https://drive.google.com/drive/folders/1sTb8QUF-XPOtC6iijqpHM4GcAOYD-tr9?usp=sharing

5.       створи плакат та продемонструй його у класі.


Домашнє завдання

Розглянь кросворд. В зошиті запиши запитання до кросворду.



 Урок 3.

Використання мережі Інтернет для навчання

Прочитай.
1) Ти вже вмієш використовувати інтернет для навчання: шукати цікаві
факти про природу та тлумачення незнайомих слів у словнику,
ознайомлюватися з малюнками й фотографіями, переглядати навчальні
презентації та відео. Ти знаєш, що різні навчальні матеріали зберігаються
в інтернеті в дитячих бібліотеках або на порталах. На таких порталах ти
можеш знайти цікаві повідомлення, пограти в ігри, переглянути
мультфільми, навчитись виготовляти своїми руками вироби за
відеоінструкціями, завантажити перевірені безкоштовні програми для
дітей. Із знайденими на сайтах матеріалами ти можеш ознайомитися,
працюючи в Інтернеті. Їх також можна завантажити на свій комп’ютер, а
потім читати на ньому або роздрукувати.

2) В інтернеті є сайти, які створені тільки для навчання. Серед них інтернет
енциклопедії. Енциклопедії в інтернеті можуть охоплювати відомості з
різних наук, інші можуть містити дані однієї галузі знань: математики,
літератури, географії тощо. На сайтах інтернет-енциклопедій ти можеш
прочитати пізнавальні тексти чи роздрукувати їх.

3) В інтернеті тобі вже доводилося використовувати сайти електронних
бібліотек. Вони містять електронні тексти для дітей або книжки, які можна
завантажити або читати онлайн.

4) Деякі сайти пропонують навчальні онлайнові ігри. Граючи в них, ти
можеш пізнавати світ, розвивати спостережливість, увагу, кмітливість,
покращити свій настрій. На сайтах для онлайнового навчання не тільки
можна знайти та прочитати навчальні тексти, а й переглянути навчальні
відео, розв’язати приклади й задачі та отримати оцінку, скласти тести й
виконати вправу, тобто навчатися безпосередньо в інтернеті, наче у школі.

 

Завдання 1.

За прочитаним постав у відповідність номери абзаців, які описують ресурси за покликанням:

А)  https://www.ukrlib.com.ua/   

Б)  http://tvarunu.com.ua/  

В)  https://pustunchik.ua/ua 

Г)  https://uk.wikipedia.org  

Д) https://webpen.com.ua/  

Завдання 2.

Попрацюйте у групі.  

Дослідіть сервіс
(
https://drive.google.com/drive/folders/1sTb8QUF-XPOtC6iijqpHM4GcAOYD-tr9?usp=sharing) . 

Проведіть віртуальну екскурсію.  

Група 1. Музей природи  



Група 2. Парк  



Група 3. Інтерактивний музей

Завдання 3.

Розв’язуємо проблему.
Як дізнатись, що розповідається на сторінках сайту музею Галілео
(
https://www.museogalileo.it/en/museum/explore/the-museum-and-its-history/447-museo-galileo-today.html)?

 

 

 

 

 

 

 

 




Немає коментарів:

Дописати коментар